Endoscopische motorinspectie

Wij zijn al jaren dé specialist voor Remote Visual Inspection (RVI) van dieselmotoren. Met behulp van flexibele endoscopen van uitzonderlijke kwaliteit kunnen wij ieder detail van cilinders, kleppen, turbo’s en tandwielkasten van dieselmotoren nauwkeurig inspecteren. Van iedere inspectie maken wij een uitgebreid rapport met foto’s, bevindingen een aanbevelingen. Wij hebben ons gespecialiseerd in het inspecteren van scheepsdieselmotoren, met een cilinderboring vairiërend van 10 tot 60 centimeter.

 

Cilinderinspectie

RVI pag

Veruit de meest voorkomende toepassing van RVI is de inspectie van zuigers, cilindervoeringen, verbrandingskamers en inlaat- en uitlaatkleppen. Dit type inspectie wordt vaak gedaan om een goed beeld te krijgen van de mate van slijtage van deze onderdelen, en om eventuele schade op te sporen. Wanneer deze inspectie, in overleg met het betreffende classificatiebureau, rond de verplichte special survey gepland wordt is het in veel gevallen mogelijk de motor 12 maanden langer ‘dicht’ te laten. Dit scheelt uiteraard een hoop onnodig sleutelwerk en daarmee gepaard gaande kosten. Een andere goede reden om regelmatig een RVI inspectie uit te laten voeren is het vervangen van bepaalde delen van het door de motorfabrikant voorgeschreven gepland onderhoud. Sommige motorfabrikanten schrijven voor dat bij een lage urenstand een cilinderkop geopend moet worden voor inspectie van de kop, zuiger en voering. Met onze RVI inspecties wordt een minstens even goed beeld van de toestand van deze onderdelen verkregen, waarbij het in dezelfde tijd mogelijk niet één maar meerdere units te bekijken.

Benieuwd of RVI ook een oplossing is voor de conditiebewaking van uw motor? Neem contact met ons op!

 

Turbo inspectie

Turbine pag

Dankzij de geavanceerde flexibele, op afstand bestuurde, RVI systemen van General Electric kunnen wij in een aantal typen turbo een RVI inspectie uitvoeren. Onze mensen hebben jarenlange ervaring in het endoscoperen van motoren en turbo’s. Wij zijn onder andere uitstekend in staat om de mate van vervuiling in de turbo te bepalen, scheuren in de nozzle ring op te sporen, en vreschuiving of beschadiging van de turbineschoepen te ontdekken.

Benieuwd of RVI ook een oplossing is voor de conditiebewaking van uw motor? Neem contact met ons op!