Werken bij

Nieuwe Vacature (sluit per 30-11-2021)

Op dit moment zijn wij op zoek naar een Surveyor Marine Engines and Gearboxes voor onze afdeling Performance & Compliance.

De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het uitvoeren van controles op het motorvermogen van vissersschepen. Deze controle wordt uitgevoerd door een vermogensmeting op de schroefas m.b.v. rekstroken, en een gelijktijdige analyse van de bedrijfsomstandigheden van het schip en de werkingscondities van de motor.

RDA Shiptech heeft contracten met overheidsdiensten in verschillende Europese landen die belast zijn met de controle van vissersschepen. Je voert deze controles alléén of met een ervaren collega uit (afhankelijk van jouw kennis- en ervaringsniveau), en altijd in nauwe samenwerking met lokale autoriteiten.

Wat wij zoeken:

• Je hebt kennis van motoren. Het is belangrijk dat je het werkingsprincipe van brandstofpompen, regulateurs en elektronische motorbesturingssystemen goed begrijpt. Je bent in staat te bepalen of een motor het maximale vermogen levert, en doorziet wanneer het motorvermogen gemanipuleerd wordt. Je bent bereid hier (meer) over te leren.

• Je hebt bij voorkeur ervaring met uitvoeren van asvermogensmetingen. Indien dit niet het geval is ben je bereid dit te leren. In veel gevallen bevindt de schroefas zich op een slecht bereikbare locatie in het schip. Je bent bereid tot enkele uren per controle bij de schroefas te werken onder oncomfortabele omstandigheden.

Je hebt een flexibele, geduldige en rationele instelling. Controles vinden vaak onaangekondigd plaats. Het is daarom onvermijdelijk dat lange wachttijden soms onderdeel van het werk zijn, terwijl er op een schip gewacht wordt. Ook komt het voor dat door het onverwachte karakter controles op oncomfortabele tijden plaatsvinden, bijvoorbeeld ’s nachts.

De meeste reders zijn niet blij met een controle, omdat deze onaangekondigd plaats vindt en (soms veel) kostbare tijd vraagt. Ook wordt in voorkomende gevallen een overtreding vastgesteld, die serieuze consequenties voor de reder kan hebben. Het is daarom soms nodig een dikke huid te hebben om rustig en professioneel de controle uit te voeren.

Je bent bereid te reizen. De werkzaamheden vinden plaats in verschillende Europese landen, waar je meestal één tot vier weken achtereen verblijft. Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal.

• Wanneer er geen geplande controles zijn, kun je ingezet worden op andere projecten, zoals vermogensmetingen in Nederland of endoscopische inspecties van motoren of tandwielkasten van zeeschepen in Nederland of daarbuiten.

Wat wij bieden:

• Een marktconform salaris.

• Een uitdagende baan met goede begeleiding en interne en externe opleidingsmogelijkheden.

• Een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid.

• Een tijdelijk contract (1 jaar). Het contract kan na een jaar omgezet worden in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, neem dan vóór 1 september contact op met Steven Roos via info@shiptech.nl

———-

Nieuwe Vacature (sluit per 30-11-2021)

Op dit moment zijn wij op zoek naar een assistent Surveyor Marine Engines and Gearboxes voor onze afdeling Performance & Compliance.

De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het uitvoeren van controles op het motorvermogen van vissersschepen. Deze controle wordt uitgevoerd door een vermogensmeting op de schroefas m.b.v. rekstroken, en een gelijktijdige analyse van de bedrijfsomstandigheden van het schip en de werkingscondities van de motor.

RDA Shiptech heeft contracten met overheidsdiensten in verschillende Europese landen die belast zijn met de controle van vissersschepen. Je voert deze controles met een ervaren collega uit, en altijd in nauwe samenwerking met lokale autoriteiten.

Wat wij zoeken:

• Je hebt kennis van motoren. Het is een pré dat je het werkingsprincipe van brandstofpompen, regulateurs en elektronische motorbesturingssystemen goed begrijpt, en in staat bent te bepalen of een motor het maximale vermogen levert, en doorziet wanneer het motorvermogen gemanipuleerd wordt. Je bent bereid hier (meer) over te leren.

• Je bent bereid te leren hoe een asvermogensmeting uitgevoerd wordt.

Je hebt een flexibele, geduldige en rationele instelling. Controles vinden vaak onaangekondigd plaats. Het is daarom onvermijdelijk dat lange wachttijden soms onderdeel van het werk zijn, terwijl er op een schip gewacht wordt. Ook komt het voor dat door het onverwachte karakter controles op oncomfortabele tijden plaatsvinden, bijvoorbeeld ’s nachts.

De meeste reders zijn niet blij met een controle, omdat deze onaangekondigd plaats vindt en (soms veel) kostbare tijd vraagt. Ook wordt in voorkomende gevallen een overtreding vastgesteld, die serieuze consequenties voor de reder kan hebben. Het is daarom soms nodig een dikke huid te hebben om rustig en professioneel de controle uit te voeren.

Je bent bereid te reizen. De werkzaamheden vinden plaats in verschillende Europese landen, waar je meestal één tot vier weken achtereen verblijft. Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal.

• Wanneer er geen geplande controles zijn, kun je ingezet worden op andere projecten, zoals vermogensmetingen in Nederland of endoscopische inspecties van motoren of tandwielkasten van zeeschepen in Nederland of daarbuiten.

Wat wij bieden:

• Een marktconform salaris.

• Een uitdagende baan met goede begeleiding en interne en externe opleidingsmogelijkheden.

• Een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid.

• Een tijdelijk contract (1 jaar). Het contract kan na een jaar omgezet worden in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, neem dan contact op met Steven Roos via info@shiptech.nl